WeedyFamily Weedy Family - İkariam İle ilgili. WeedyFamily WeedyFamily WeedyFamily WeedyFamily WeedyFamily WeedyFamily WeedyFamily WeedyFamily WeedyFamily WeedyFamily WeedyFamily WeedyFamily WeedyFamily WeedyFamily WeedyFamily
   
 
  İkariam İle ilgili.

EN BÜYÜK SAVAŞ ALANINDA YERLEŞİMLER (25 ve üstü belediyesi olan şehirler)

Savaş alanını tam doldurmak için gereken askerler

350 Hoplit.................... 7 kutu her birisinde 50
240 Kılıç............. 6 kutu her birisinde 40
84 Tüfek............. 7 kutu her birisinde 12... 3 round cephaneli
30 Top.................5 kutu her birisinde 6..... 3 round cephaneli
60 Gyrokopter......2 kutu her birisinde 30... 4 round cephaneli
30 Balon..............2 kutu her birisinde 15... 3 round cephaneli
Aşçı... 30 (Ordunun moralinin hiç düşmemesi için)
50 doktor (Ön safta hoplit varsa) / 25 (Dev varsa)**

** Devler,makine sınıfında olduğu için doktorlar tarafından tedavi edilemezler ancak bilindiğinin aksine kılıçların bu durumda bile tedaviye ihtiyaçları vardır.

HER ROUND KAYBEDİLECEK ASKER VE/VEYA CEPHANE EKSİLMELERİ
Ordu üretirken asker miktarını şu şekilde hesaplayabilirsiniz :

• Hoplit : İlk round 350 Hoplit savaşa girer.Her round 161 hoplit ölür...
A round savaşmak için
350 + 161 A = Üretilmesi gereken Hoplit miktarı 

• Kılıç : İlk round 240 Kılıç savaşa girer.Her round 138 kılıç ölür...
A round savaşmak için
240 + 138 A = Üretilmesi gereken Kılıç miktarı 

• Tüfek : İlk round 84 Tüfek savaşa girer.Ordu tam tekmil ise kayıp vermez.3 round sonra cephanesi biter
A round savaşmak için
84 A / 3 = Üretilmesi gereken Tüfek miktarı 

• Top : İlk round 30 Top savaşa girer.Düşmanda balon varsa her round 15 kayıp verir..3 round sonra cephanesi biter
A round savaşmak için
(30 A / 3) + 15 A = Üretilmesi gereken Top miktarı 

NOT : Diyelim 30 round savaşmak için bir ordu kuruyoruz.Üretmemiz gereken top miktarı 

30x30/3 +15x30 = 750 gibi astronomik ve çok gelişmiş hesaplar haricinde neredeyse herkese zul olacak bir sayı ortaya çıkmaktadır!
Bu nedenle yapılması gereken şey Düşmanda tam tekmil bir ordu varsa topçuları değil Şahmerdanlarınızı (750 Adet) savaşa gönderin ve düşmanın balonları bitinceye / cephaneleri tükeninceye kadar onlarla savaşın,balonlar kalmadığı zaman savaşa toplarınızı sokun!

• Gyrokopter : İlk round 60 Gyrokopter savaşa girer.Balonunuz varsa kayıp vermezsiniz (Yoksa her round 42 kayıp verirsiniz).En az 4 round sonra cephanesi biter

A round savaşmak için
(60 A / 4) = Üretilmesi gereken Gyrokopter miktarı

• Balon : İlk round 30 Balon savaşa girer.Her round 20'ye yakın kayıp verirsiniz.En az 3 round sonra cephanesi biter

A round savaşmak için
30 A / 3 + 20 A = Üretilmesi gereken Balon miktarı

NOT : 30 round için gereken Balon miktarı

( 30 x 30 / 3 ) + ( 20 x 30 ) = 300 + 600 = 900 Balon demektir!

Bu sayıyı azaltmanın (Bütün cephaneli askerler için üretilmesi gereken sayının) tek yolu,hepimizin bildiği gibi doldur boşalttır!
Her round yetecek kadar balonu düzenli olarak savaşa gönderirsek 300 + 600 yerine 100 + 600 = 700 üretmek mümkündür!

TAKTİKLER :

* Düşman ordusunda balon,top,gyro varsa
Siz savaşa hoplit,kılıç,tüfek,şahmerdan,balon ve gyro gönderin (Eğer balon göndermezseniz,her round yaklaşık 42 adet gyro kaybedersiniz ve eksildiği için de düşman balonlarına verdiğiniz hasar azalır!)
Ne zaman düşman balonları biter / cephanesiz kalırsa o zaman toplarınızı savaşa sürün!



 Alıntı
DENİZCİLERE FİLO HAZIRLAMA KILAVUZU

Çoğu oyuncu,kara savaşları hakkında epey bilgiye sahipken,deniz savaşları ile ilgili,daha az tecrübeye sahiptir ancak,denizde üstünlüğü ele geçiremeyen taraf,karada da kaybetmeye mahkumdur.Bu nedenle,öncelikle kara birimlerinin denizdeki karşılıklarını açıklayarak başlamak istiyorum...

kılıç = şahmerdan (Düz)
Hoplit = Alev gemisi
Buhar devi = Buharlı şahmerda
Taşçı = Okçu gemisi
Okçu = Mancınık Gemisi
Tüfek = Topçu Gemisi
Topçu 1 = Füze gemisi (Özellikle buharlı Şahmerdanlara)
Topçu 2 = Denizaltı (Özellikle Alev gemilerine)
Gyrokopter = Süratli kürek botu
Balon = Yüzer üs
Aşçı + dr = Filika

• Tercihiniz istisnai durumlar haricinde her zaman topçu gemilerinden yana olmalıdır.En güçlü orta saf gemileri topçular olup aynı zamanda cephaneleri de daha uzun süre (4 Round) yeterlidir.Aynı zamanda,üretim ve saatlik altın maliyetleri açısından da mancınık gemilerine nazaran daha ekonomiktir.

• Arka saf gemilerinde ise tercihiniz (Ve önceliğiniz) her zaman füze gemilerinden yana olmalıdır.Düşük cana sahip olmalarına rağmen (Denizaltılara göre) buharlı şahmerdanlara karşı hasar güçleri daha fazladır.Canları ile ilgili problem nedeniyle doğru hazırlanmış bir rakip filo karşısında yaşanabilecek sıkıntıları düşünerek,filonuzda denizaltı bulundurmak ise en akıllıcası olacaktır

EN BÜYÜK SAVAŞ ALANINDA SAVAŞACAK MİNUMUM GEMİ SAYILARI (EN BASİT HALİ İLE)

84 Alev gemisi (Veya 35 Buharlı şahmerdan)
36 Şahmerdan
42 Topçu gemisi (4 round cephaneli)
15 Füze gemisi (Veya 25 Denizaltı)
30 Süratli kürek botu (5 round cephaneli)
6 Yüzer üs (5 round cephaneli)
20 Filika

•Deniz garnizon limiti ticaret limanı veya tersaneden daha yüksek olanının seviyesine bağlıdır,şöyle ki ;

Ticaret limanı veya tersaneden en yüksek seviyeli olanın seviyesi x 25 + 125 = Deniz garnizon limiti olup,savunan tarafın gemi sayısı,bundan fazla olduğu anda en büyük deniz savaş alanına geçiş olur

- Her iki tarafta da 5 seviye örs açıkken,her round kayıp verilecek gemi sayıları şöyle olacaktır

Ön saf :
a. Sadece alev gemileri savaşıyorsa 44 Adet
b. Sadece Buharlı şahmerdanlar savaşıyor ise 18 Adet
c. Alev taktiği uygulanıyor ve ön safta 36 Alev 20 Buharlı şahmerdan savaşıyorsa 30 Alev 2 Buharlı şahmerdan kayıp verilir
Kanatlarda 18 Şahmerdan
Arka safta füzeler varsa 6 füze denizaltı varsa 4 denizaltı
Her iki tarafta da yüzer üs varsa süratli kürek botu kaybı olmaz ancak rakipte yüzer üs yoksa 15 kayıp verilir
2/3 Yüzer üs

Hangi gemilerden ne kadar üretmeliyiz (İYİ SORU

Cevap,kişiye göre (Hesabın gelişmişliğine) değişmektedir ancak hedefiniz sadece gemi basmak değil de dengeli filo basmak ise bunu sağlamanın yegane yolu ilk round savaşa tutuşacak minumum gemi sayıları ile her round hangisinden ne kadar kayıp vereceğimizi bilirsek gücümüzün yettiği round kadar gemi basmak en doğrusu olacaktır..

Asla aklınızdan çıkartmamanız gereken şey

FİLONUZUN KAÇ ROUND EŞİT KOŞULLARDA SAVAŞACAĞINI,EN ERKEN BİTECEK OLAN GEMİNİZ BELİRLER!

Alev gemisi : Başlangıçta 84 gemi + Her round için 44 Gemi
Buharlı şahmerdan : Başlangıçta 35 gemi + Her round için 18 Gemi
Şahmerdan Gemisi : Başlangıçta 36 gemi + Her round için 18 Gemi
Topçu Gemisi : 42 Topçu gemisi (Filo tamamsa kayıp vermez,cephanesi 4 round sonra biter)
Füze gemisi : Başlangıçta 15 gemi + Her round için 6 Gemi (2 round yeterli cephanesi var)
Denizaltı : Başlangıçta 25 gemi + Her round için 4 Gemi (4 round yetecek cephane)
30 Süratli kürek botu (5 round cephaneli)
6 Yüzer üs (5 round cephaneli)
20 Filika

Şimdi de belli bir round sayısına göre kaçar gemi basmamız gerektiğini nasıl bulabiliriz?

Örnek olarak,eşit kayıp verilecek 8 roundluk bir filo oluşturmak için :

ALEV GEMİSİ : 84 (İlk round) + 7 x 44 (Her round kayıp) = 392 Alev Gemisi
ŞAHMERDAN : 36 (İlk round) + 7 x 18 (Her round kayıp) = 162 Şahmerdan
TOPÇU GEMİSİ : 42/4 (4 round cephaneli) x8 = 84 Topçu gemisi
FÜZE GEMİSi : 15x8/2 (2 round cephaneli) + 8 x 6 (Her round kayıp) = 108 Füze Gemisi (Denizaltı var ise gerekmez)
DENİZALTI : 25x8/4 (4 Round cephaneli) + 8 x 4 (Her round kayıp) = 82 Denizaltı
SÜRATLİ KÜREK BOTU : 30x8/4 (4 round cephaneli) =60 SKB
YÜZER ÜS : 6x8/5 (5 Round cephaneli) + 8 x 3 (Her round kayıp) = 33 Yüzer üs

Kısacası,8 round boyunca başa baş savaşıp eşit hasar verip alacak olan MİNUMUM GEMİ SAYILARI aşağıdaki gibidir!
Bunlardan hangi gemi daha az ise,diğerlerinin kaybı artacak ve filo daha erken ağır hasar almaya başlayacaktır!

ALEV GEMİSİ : 392
ŞAHMERDAN : 162
TOPÇU GEMİSİ : 84
FÜZE GEMİSi : 108 VEYA DENİZALTI : 82
SÜRATLİ KÜREK BOTU : 60
YÜZER ÜS : 33

FİLİKALAR : Özellikle bir sayı vermedim ancak,moral açısından,filonuzda en az 20 filika bulunması gereklidir.Ancak onarımlar ile ilgili söylenmesi gerekenler var..Karada da doktorlar açısından aynı şey geçerlidir

Oyuncular,savaşa gemilerini gönderdikten sonra sadece savaş raporlarına bakarlar ve bazen rakibe göre neden daha fazla kayıp verdiğimizi anlayamayız.

Bu noktada bilmemiz gereken şey şu ki yedekte taze birimler bulunduğu sürece bir round savaşan birim bir sonraki round yerini yedekte bekleyen taze birimlere bırakır ve geri çekildiği zaman da denizde FİLİKALAR karada DOKTORLAR tarafından onarıma alınırlar.Bu nedenle,filikası fazla olan taraf,yedekteki gemileri bitip savaşmış birimleri tekrar savaşmaya başladığında CANLARI DAHA FAZLA ONARILDIĞI İÇİN DAHA AZ KAYIP VERİRLER!
Ve tecrübelerime göre onarılacak her bir gemiye 3 filika olması halinde tekrar savaştıklarında tam canla savaşa dahil olabiliyorlar!

Elbette ki 300-400 filika basmak mümkün değildir ancak 50 filikası olan taraf kesinlikle 20 filikası olandan çok daha avantajlı olacaktır!
Filikalarınızı 20'den az olmamak üzere ekonominizin müsaade ettiği ölçüde fazla tutmanızı tavsiye ederim

                                                                                                                                  PALA07
Şu an Saat
 

Facebook ta Beğenin
 
Etkinlik Listesi
 
BDW
Chaos
Juraid Mountain
Lunar War
Dark Lunar War
Forgetten Temple
MilliyetHaber
 

 
Bugün 3 ziyaretçi (8 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol